....asiakaspalvelu, muinaisjäänne....

Minulle luvattiin Jääkaappipakastimen toimitus toissa päivänä  8-13.00 välillä, minkä taloyhtiöni oli minulle hankkinut Gigantin kautta, koska se entinen oli vanha ja jo hirveä sähkösyöppö. 
Tyhjensin kyseisen vanhan kaapin sisällön hirven- ja poronlihoineen  parvekkeelleni,  koska uskoin  tuon toimituksen tapahtuvan annetun aikataulun rajoissa.  Jouduin jopa perumaan aikaisemmin sopimani  soittokeikan, koska nythän on pikkujouluaika monissakin yhteisöissä ja firmoissa ja tämä joulun alus’aika soittajahanuristin  kulta-aikaa. 
No, minullepa  sitten ilmoitettiinkin että tuota artikkelia  ei voidakaan toimittaa, koska se ei ollut tullut sinne terminaaliin mistä kuljetukset lähtevät. 
Ärsytykseni  oli suuri koska jouduin palauttamaan tavarat uudelleen siihen vanhaan  jääkaappipakastimeeni ja sen vuoksi  menetin sen aikaisemmin  sovitun  keikkapalkkionkin  ihan tämän asian vuoksi.
 
Sitten Gigantilta soitettiin ja  luvattiin että kaappi toimitetaankin minulle uudelleen  1.12.  Asiasta tuli myöhemmin  vielä jopa varmistus tekstiviestillä että jääkaappipakastin todella toimitetaan 1.12 klo 8-13.00 välillä, koska se oli kuulemma nyt siellä terminaalissa. 
Taaskin jouduin perumaan  kyseisen  aamupäivän pikkujoulukeikan joka olisi alkanut juuri tuon aikahaarukan sisällä ja oli hilkulla etten joutunut jopa  korvaamaan rahallisesti tuota perumistani ja yritin saada tuuraajan tilalleni. Seuraavankin keikan, joka oli  iltapäivällä, piti minun perua koska todella näytti että en tule ehtimään sinnekään toimituksen viivästymisen vuoksi.

Arvatkaapa tuliko jääkaappipakastin sovittuna aikana….no ei!  Kiireen vilkkaa yritin vielä perua sen aiemmin  perumani perumisen  koska kysymyksessä olisi ollut minulle ihan mukava keikkapalkkio.  Eihän se enää tietenkään  onnistunut koska he olivat saaneet tuuraajan minun tilalleni.

Aloin olla jo ”tulta ja tappuraa” ja jo raivosin mielessäni  miksi hitossa Gigantti ei voinut minulle ilmoittaa että tuokin toimitus meni ’suhkuksi’!!  Olisin ehkä voinut vielä pelastaa itselleni  tuon viimeksi  perumani keikan. 
Niinpä jouduin taas uudelleen palauttamaan tyhjentämäni hirven- ja poronlihat sekä muut tavarat tuohon vanhaan jääkaappipakastimeen ja harmikseni  huomasin,  että varsinkin ne poronlihat olivat alkaneet jo hieman sulaa eikä niitä voi pakastaa uudelleen!

Päätin, että  nyt  minulle riitti tämä leikkiminen ja  käsittämättömän huono asiakaspalvelu tavaran myyjän taholta. 

Yritin tietenkin  olla Giganttiin yhteydessäkin tuona  aikana ja  useasti ja voin kertoa että se oli vaikeaa.  Aina kun vihdoin sain sinne yhteyden puhelimella kaikkine ”monivalintanaputteluineen” ja pitkän odottelun jälkeen, oli siellä  joku tyttönen  joka tuntui olevan  vain vilpittömästi pahoillaan ja siinä kaikki. Mitään konkreettista apua sieltä ei osattu antaa. Neuvoivat vaan että olisin yhteydessä taloyhtiööni.  Ja kun toimin niin, taloyhtiöstä taas samojen monivalintahässäköiden ja pitkän odottelun jälkeen minua  kehoitettiin  olemaan yhteydessä Giganttiin!  Mikä kummallisinta, kun soittelin näihin paikkoihin ja  kysymyksessä oli Rovaniemen toimipisteet, niin  puhelimeen vastattiin ihan muualta kuin Rovaniemeltä!

Kyllähän  tässä tulee väkisin mieleen entiset ajat.  Vastaavanlaisista ongelmista soitettaessa luurin päässä oli yleensä ihan fyysinen henkilö joka henkilökohtaisesti otti ongelmat ajaakseen ja silloin ne yleensä myös ratkaistiin  ja melkein  aina asiakkaan hyväksi.
Nykyisin asiakaspalvelu tuntuu olevan  kuin jokin  muinaisjäänne. Useimmissa paikoissa netissä  asiakaspalvelun linkkiä ei joko  ole,- ja jos on niin sieltä ei tahdo  saada  minkäänlaista apua, vaan pompotellaan asiakasta sinne tänne.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

....Renne....

....ne pirun hammaslääkärireissut....

...lestinheittoa ja bensanmyyntiä...

...elämäni kurjin ja surullisin lauantai...

....."Krupunaru" löysällä.....